o nouă specie de cretini...


De ceva timp am observat că trendul pieței este să creeze cretini de marketing. Bine-nteles că fenomentul a existat și până acum, dar din ce în ce mai mult se pare că se pune accent pe lucrul ăsta.

Ce este de fapt cretinul de marketing? Este o persoană care cumpără branduri fără să-și analizeze nevoile sau măcar produsele concurente.

Lucrurile astea le-am observat cu toții... este destul de greu să nu te răsfeți cu un iPhone, mai ales dacă ți-l permiți. Ai nevoie de el? Nu! Aceleași lucruri le poți face și cu un Android la jumatate de pret sau chiar cu un Windows phone, poate chiar mai ieftin! Poate chiar mai bun!

De curând am ocazia sa-mi petrec o mare parte din timp printre oameni care „apreciaza” o cunoscuta marcă americana de motociclete. În timpul ăsta am ocazia să văd cum diverși nu văd altceva în afară de acest brand. Nu numai că nu văd, dar nici nu-i interesează să vadă altceva. Cheltuiesc sume considerabile cumparînd motociclete și accesorii doar pentru că au un anumit brand pe ele. Daca ar schimba brandul este posibil să economisească chiar și jumătate din bani, dar ce contează asta atunci cînd îți permiți. Credeți-mă nu contează nici cînd nu-ti permiți. Vezi un singur brand și gata. Dacă nu-l ai, nu ești fericit!

Orice compania dorește să facă cât mai mult profit, și câteodată, exagerează. De exemplu, aceasta companie a ajuns atît de departe încât le propune clienților să „comemoreze” ceva montând o „tablita scrisa” pe un perete la muzeul lor. Imediat m-am întrebat „ce să comemorezi punant o tăblița la muzeul lor?” Răaspunsul este următorul:

„Honor your BRAND journey with a Living the Legend Rivet. It’s your own personal message. Engraved in steel. And proudly displayed at the BRAND Museum to inspire generations of future riders.

A rivet is one of the strongest bonds around, connecting everything from I-beams to your favorite blue jeans. But it’s more than a fastener. It’s also a symbol of the bonds of BRAND brotherhood and sisterhood, whose approach to living is a pure, undiluted devotion to something bigger.

Living the Legend™ rivets are made of a tough, electropolished stainless steel and are available in 3" and 6" sizes. Show the world exactly where you stand by customizing a rivet with your personal message.

Living the Legend rivets are displayed on a curved steel wall or a special plaza throughout the grounds of the BRAND Museum®. And remember, because your rivet will be displayed on the grounds, it will be exposed to the outdoor elements, taking on whatever nature throws at it.

3” Rivet – $250
6” Rivet – $1500 ”

Ce spun băieții ăștia aici?
Spun așa:

Dacă ne dai $1500 noi punem o tăbliță cu numele tău pe peretele nostru. Tăblița reprezintă ce vrei tu să reprezinte și comemorează ce-ți trece ție prin cap. De ce să pui o tăbliță? Pentru că nu este o tăbliță oarecare, este tăblița BRAND care este una dintre cele mai puternice legături existente...

Și oamenii se lasă prostiți de treaba asta, plătesc și se laudă la cunoscuți și necunoscuți cu tăblița lor. Dacă-i întrebi de ce? Nu știu să-ti spună! Defapt sunt atăt de derutați încât nu prea pot spune nimic mai mult decat textul de mai sus...

Sincer i-mi place mai mult ideea de a scrijelii coaja unui copac, pe gratis.

Ei au motoare BRAND, se imbraca cu haine BRAND, comemorează chestii cu tăblițe BRAND, cumpără accesorii BRAND, traiesc prin intermediul BRAND-ului. dacă îi „dezbraci” de BRAND oare ce rămâne?

Dragii mei, cu toții suntem seduși de marketingul companiilor, dar vă rog frumos, nu vă îngustați opțiunile, deschideți ochii și uitațivă în jur. Alegeți ce vreți nu ce vi se dă. Nu ajungeți cretini de marketing!

Un link ajutătoar:
http://www.youtube.com/watch?v=VEHjbbpgkhw


by cp
10 iun 2014

2 comentarii:

  1. iPhone vs. Android.... Dacie vs. BMW.... Preturi... uita-te cat costa un Samesung. Altceva ce? HTC cam 80% dintre telefoane ajung in service, LG... aia nu faceau TV-uri... sau mergem si mai jos la Huawei... Windows phone... esti nebun aia nu sunt in stare de 20 de ani sa faca un sistem de operare ok pentru desktopuri vrei sa faca pentru mobile. Sa spui ca Apple-ul e scump e la fel cum ai spune ca Mercedes e scump... da este dar e in alta gama de produse... Lasa cacaturile de marketing, ma cunosti destul de bine sa stii ca nu pun botul la astea... vorbim strict pe criterii tehnice, functionalitate si pret... Hai pe categorii de produse:

    - iPhone 750$ 32GB - zi-mi un produs de acelasi nivel(design, accesibilitate, integrabilitate, caracteristici tehnice)
    - Eu am un MacMini 650$ - Zi-mi un desktop in banii astia si sa mai ai si cel mai bun sistem de operare Unix desktop.
    - iPad - zic doar atat: Sony a vrut sa faca o tableta de acelasi nivel cu iPad. A renuntat pentru ca nu putea sa o puna in vanzare la un pret macar comparabil cu iPad.
    - Laptopuri - daca ai nevoie de un laptop high end trebuie sa fii idiot sa nu-ti iei MacBook. E fix in aceiasi gama de pret.

    Nu vorbesc de branduri ca Beats sau cine stie ce plm... brandul apple daca ai o problema cat de mica iti schimba device-ul cu unul nou. Asta e diferenta de brand care contaza cat de mult le pasa de utlizatori...

    Esti secretara si castigi 15 milioane pe luna... si iti faci credit sa-ti iei iphone... plm esti o tzoapa proasta...

    Ai salar de 1k de euro si chiar folosesti functile unui smartphone, iti place sa ai un device care arata bine, iti place sa ai gadgeturi de la o firma careia ii pasa de experienta clientului, iti palce sa nu fii tratat ca un cacat daca ti se strica telefonul si te duci cu el in service? Despre asta vorbim...
    Daca iei un iphone si crezi ca il descoperi pe jesus o sa ramai dezamagit... il iei si descoperi chestii marunte care te impresioneaza pentru ceilati prosti nu s-au obosit sa vada nevoile utilizatorului...

    Primul pas este ala de care zici tu sa treci de cacaturile de marketing, urmatorul e sa treci peste ura de marketing pe care o aveam si eu acum ceva timp si sa "look beyond it" la lucrurile care intr-adevar conteaza...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salve bruder! În parte sunt de acord cu tine. Știi că eu aici nu vorbesc de oamenii care știu ce nevoi au, știu cum să le satisfacă cel mai bine și ca atare știu exact ce cumpără. Aici vorbesc de oameni care se aruncă cu capul înainte să cumpere branduri fără să aibă altă motivație, exact despre exemplul tău cu secretara .... :) vorbesc.
      Nu sunt de acord cu tine, de ex. când spui de windows phone. Știi foarte bine că nu sunt Windows,... din contră, dar tocmai mi-am comandat un windows phone. Săți spun și de ce. Mi-am comparat androidul meu dual core 512 ram cu un windows phone dual core 512 ram.... am rămas în urmă... Androidul meu era și de 3 ori mai lent. Pe de altă parte simplitatea windowsului e interesanta, îmi acoperă nevoile fără nici o problemă, se mișcă bine, și este (f. important) mai ieftin decât un android.
      Cred că cel mai important este să ne acoperim nevoile cât mai bine, iar apoi să vedem cât de mult lux ne permitem. Din păcate marketingul a ajuns atât de eficient Încât mulți nu reușesc să vadă mai departe.
      Baftă!

      Ștergere